سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طریق تشخیص سنگ فیروزه اصل و مرغوب

 

طریق تشخیص سنگ فیروزه اصل و مرغوب

سنگ فیروزه به رنگ‌های آبی‌رنگ آسمانی، آبی‌رنگ مایل به سبز، سبز مایل به زردرنگ، خاکستری مایل به سبز، آبی رنگ نیلی و آبی رنگ مایل به سپید موجود هست. در صورتی‌که بخواهیم یک تقسیم بندی کلی برای تشخیص خرید سنگ انگشتر فیروزه اصل و مرغوب انجام دهیم به پاراگراف : “رنگ آبی‌رنگ آسمانی جور مرغوب سنگ فیروزه میباشد و سبز مایل به رنگ زرد دسته نامرغوب” خوا هیم رسید.

 

رنگ سنگ فیروزه ناشی از مواد جان دار در آن میباشد و چنانچه که ترازو مس جان دار در کانی زیاد باشد به رنگ آبی رنگ در صورتیکه که آهن زیاد داشته باشد به رنگ سبز و در فیس وجود آلومینیم زیاد به رنگ سپید چشم می شود که به ترتیب بها آن کاهش مییابد یعنی رنگ آبی رنگ باارزش‌ترین مدل فیروزه میباشد.

طرز های مختلفی برای تشخیص فیروزه اصل موجود هست. جواهرفروشان برای تشخیص فیروزه اصل از فوتک به کارگیری می نمایند به‌این رخ که سطح پشتی فیروزه را پایین تاثیر شعله قرار میدهند، آن‌گاه با ذره‌فی مابین‌های چشمی محل حرارت داده گردیده را مشاهده می کنند و در رخ پوسته پوسته شدن و متمایل شدن رنگ آن به قهوه‌ای، سنگ متبوع را فیروزه اصل می‌دانند.

 

شیوه مراقبت درست فیروزه

تمام زیورآلات سوای مال و کیفیت آن‌ها نیاز به مراقب اصولی دارا‌هستند. برای محافظت از زیورآلات خویش بهتر میباشد تا نکات مرتبط با هر مورد را مطالعه نمایید. رنگ فیروزه ممکن میباشد کم کم به رنگ سبز تغییر تحول نماید. علت این فرمان قرار دریافت کردن کانی به مقطع زیاد در نور و روشنایی شدید و یا این که حرارت میباشد که سبب ساز رنگ پریدگی و در سود نادر قیمت شدن کانی می‌گردد. این سنگ خوشگل در حالت متفاوت از مالک خویش حفظ کرده و در عین درحال حاضر خویش نیز به مراقبت احتیاج دارااست. اصطلاحا به فیروزه سنگ زنده میگویند. به دلیل آن که در صورتی وضعیت محافظت آن صحیح رعایت نشود، به ندرت کیفیت خویش را از دست داده و اصطلاحا می‌میرد! و در این‌حالت به آن سنگ فیروزه مرده می‌گویند که خصوصیت هایی که در قسمت های گذشته خیس اشاره کردیم را از دست می‌دهد.

 

blank