سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدل های فیروزه


گونه های سنگ فیروزه

خرید انگشتر فیروزه اصل صرفا سنگ‌ زنده دنیاست که چنانچه که به نیکی از آن محافظت نشود مصدوم و رنگ آن تغییر تحول می نماید. در‌این حالت می بایست نسبت به زنده کردن سنگ فیروزه مبادرت فرمائید. کار زنده سازی سنگ فیروزه بهتر میباشد به وسیله استادان و اشخاص اهل حرفه صورت بپذیرد ولی طرز‌هایی برای انجام آن در خانه موجود است که در اینجا برای شما توضیح خوا هیم بخشید.

طرز‌های زنده کردن سنگ فیروزه در خانه
زمانی که فیروزه رنگ خویش را از دست میدهد و رنگ آن به سمت سبزی و مات شدن گراییده می‌گردد اصطلاحاً به آن فیروزه مرده گفته میشود. درین موقعیت بهتر میباشد طرز‌های مراقبت از سنگ فیروزه را بدانید تا با رعایت نکات لازم بتوانید از آن محافظت فرمایید. حیث داشته باشید انجام اقدامات نادرست قادر است زخم‌های عمیقی بر روی سنگ ساخت کند. برای محافظت سنگ فیروزه در خانه میتوانید به طریق‌های تحت فعالیت فرمائید:

پیشین از انجام هر مبادرت به مرمت بهتر میباشد وضعیت مراقبت فیروزه را به سیرتکامل‌ای مهیا نمائید که از گونه های مواد شیمیایی، چربی‌ها، بو و ادکلن دور باشد. دوری از بروز جراحت، شایسته ترین طریق مراقبت از سنگ فیروزه میباشد.
پاک کردن و شست و رفت سنگ فیروزه با به کارگیری از ماده شوینده ملایم، آب ولرم تصفیه گردیده و دستمال قابل انعطاف شایسته ترین طرز مراقبت پاکیزگی آن میباشد. عده شدن جرم و گرد و غبار و تابش آفتاب به‌این سنگ جراحت میرساند.
رزین کاری فیروزه یا این که واکس زدن فیروزه یکی مهمترین طریق‌های زنده کردن سنگ فیروزه میباشد. میتوانید با تهیه و تنظیم این واکس سنگ فیروزه خویش را به خیر حفظ فرمائید.
از فی مابین بردن روغن یکی مؤثرترین طریق‌های احیای سنگ فیروزه
طرز دیگری که برای زنده کردن سنگ فیروزه سعی فراوانی دارااست از در بین بردن روغن آن میباشد. در شرایطی که که میخواهید روغن فیروزه را در خانه از در بین ببرید می بایست با به کار گیری از یک دست منزه و مرطوب به آرامی آن را منزه فرمایید.

در‌حالتی که از شوینده‌های شیمیایی در تزکیه سنگ استعمال نمایید جراحت فراوانی به آن وارد می‌گردد. توجه نمائید تزکیه جرم‌ها و گرد و غبار مو جود بر روی سنگ فیروزه بایستی به آرامی صورت پذیرد به سیرتکامل‌ای که فشار و ضربه‌ای به سنگ وارد نشود.

بخش اعظمی از اشخاص سنگ را برای یک‌سری ساعت در آب قرار می دهند و بعد به تزکیه آن میپردازند این طریق زنده کردن سنگ فیروزه کار درست وجود ندارد و موجب می شود رنگ آن تغییر‌و تحول نماید. بعد از تزکیه سنگ همه روغن‌ها گرد و غبار و جرم‌ها و لکه‌های روی فیروزه از دربین می‌رود. دراین‌صورت بایستی به کم آب کردن آن بپردازید که‌این مرحله نیز بایستی با شکیبایی و اعتنا صورت بپذیرد.

در‌صورتی‌که زیورآلات فیروزه کوبی و یا این که تولیدها صنعت های دستی فیروزه کوبی خویش را منزه نگه ندارید و آراسته آن را با دستمال مرطوب پاک نکنید قدمت آن کوتاه می شود.