سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انرژی کیهانی چیست


انرژی کیهانی
در حالی که دانش فیزیک در ادامه یافت کردن عوارض صورت دادن پدیده ها و چگونگی آن هاست، و بر این مبنا انرژی را تعریف و تمجید و اشکال آن را معین مینماید، در فلسفه باستان در پی یافتن انرژی های نهفته در عالم بودند. به باور آن‌ها انرژی هایی نادیدنی در عالم وجود داشت که منجر جنبش موجودات و فیس دادن اتفاقات می‌شد.

این فکر نسبتاً در کلیه فرهنگ و تمدن ها خرید انگشتر فیروزه وجود داشت. تمامی آن‌ها به وجود نوعی انرژی کیهانی یا این که حیاتی یقین داشتند و هر مورد نامی بر روی آن می گذاشتند. در مصر به آن «کا» می گفتند، در ژاپن اسم «کی» را روی آن نهاده بودند، در چین «چی»، در هند «پرانا» و … . همگی این اسامی و اسامی شبیه این ها به انرژی کیهانی یا این که انرژی حیاتی اشاره دارا‌هستند. یک انرژی نادیدنی که بر تمام جنبه های معاش تاثیر میگذارد.

مبنی بر این تامل انرژی کیهانی علاوه بر تمام عالم، در وجود هر مو جود زنده ای نیز در جریان میباشد. خواه آن جانور زنده آدم باشد، خواه گیاه! البته این انرژی در تن بشر به چه شکل جریان مییابد؟ تن بشر دارنده شبکه ها یا این که مجراهایی میباشد که از روش آنها انرژی کیهانی جذب گردیده و در تن جریان مییابد. این انرژی بر تندرست تن تاثیر می‌گذارد، و سبب ساخت توازن در بین روح و جسم آدم می‌گردد.

شبکه ها یا این که مجراهایی که انرژی کیهانی از روش آن‌ها در تن بشر جریان پیدا می‌نماید با اسم «چاکرا» شناخته گردیده اند. این واژه و کلمه در تمدن هندوها ترویج داشت و ولی در دیگر تمدن ها اسم های دیگری روی این مجراهای اخذ انرژی می گذاشتند. اما اختلاف لحاظ به اینجا ختم نمیشد و در هر فرهنگی تعداد این مجراها نیز گوناگون بود. از هفت عدد هفتاد و دو هزار مجرا! البته دارای اسم و رسم ترین و شناخته گردیده ترین گونه بندی دراین باره وابسته به هندوهای باستان میباشد، که اعتقاد و باور داشتند در تن هر بشر هفت چاکرا موجود است که‌این چاکراها شبکه هایی برای اخذ و به جریان پرتاب کردن انرژی کیهانی یا این که پرادا در تن آدم است.

آنها همینطور معتقد بودند وقتی که‌این چاکراها عمل خویش را صحیح انجام دهند و همان در توازن باشند روح و جسم آدم نیز در تعادل و توازن میباشد. ولی وقتی که‌این چاکراها به نادرستی تحریک شوند و خیلی معدود یا این که بیشتراز اندازه زیاد تحریک شوند در گیر بروز مشکلاتی در تن میگردند. در‌این هنگام بهتر میباشد برای تولید تعادل و توازن در چاکراها از انرژی سنگ ها استفاده نمود. پیرو به معرفی این هفت چاکرا میپردازیم و می‌گوییم برای به کارگیری از انرژی سنگ ها برای بهبود هر چاکرا بهتر میباشد از چه سنگ هایی مصرف شود.