سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گارنت و خصوصیات آن


سنگ گارنت (Garnet):

گارنت از واژه و کلمه انگلیسی granatum گرفته گردیده که اشاره به انار داراست. به همین عامل اکثر زمان ها اشخاص می پندارند که گارنت می بایست صرفا به رنگ قرمز‌رنگ بسیار واضح مانند یاقوت سرخ یافت شود در حالی که‌این سنگ، رنگین کمانی از رنگ هاست. عنصرها مختلفی مانند کلسیم، آهن، منگنز و … داخل گارنت موجود هست که نادر و زیاد شدن آن‌ها سبب ساخت رنگ های گوناگون مانند نارنجی رنگ، قهوه ای، سبز و … یافت می‌شوند. گارنت خلاف سنگ های دیگر اشاره به یک سنگ معلوم با خصوصیت های یگانه ندارد بلکه گارنت نامی میباشد که به تیم بزرگی از سنگ های معدنی با فرمول های شیمیایی گوناگون اشاره میکند و خیر فقط تحت عنوان یک جواهر لاکچری تزیینی از آن به کارگیری می گردد بلکه خاصیت درمانی و توان محافظتی آن نیز گرانبها میباشد . این سنگ سرشار از احساسات عمیق میباشد و نشانه حریق نخستین، کردار دنیا فارغ از سرو صدا، عصمت و علاقه میباشد.

گارنت به اولی چاکرای تن ( چاکرای ریشه) اشاره داراست و برای کاهش سموم تن، تزکیه اندام ها ی حیاتی و خون اثرگذار میباشد و همینطور به جذب ویتامین ها امداد میکند. گارنت انرژی را متعادل می‌کند و وقار و پر نمک را به طور مطلوب به ارمغان میاورد.

نزدیک به 5000 سال پیشین این سنگ در کشورهای چکسلواکی و مصر یافت می شده‌است. امروزه گارنت خیر فقط تحت عنوان جواهر قشنگ شناخته می گردد، بلکه به صورت گسترده ای در بازارهای صنعتی، برای چرخ دنده های ساعت، ورقه سنباده و مواد ساینده به کار گیری میشود.

مثال سنگ گارنت


سنگ اونیکس(onyx) :

سنگ اونیکس و خرید انگشتر فیروزه یکی‌از سنگ های قیمتی میباشد که خاصیت شگفت انگیز و معنوی فراوانی داراست. اسم این سنگ از واژه و کلمه یونانی (Onux) به معنای ناخن گرفته شده‌است که افسانه آن بدین شرح میباشد:

وقتی که Cupid (یک شخصیت افسانه ای) با بدجنسی ناخن های ونوس (شخصیت افسانه ای) را در حالی که آن زن خواب بود برید همین طور که‌این ناخن ها بر زمین می افتادند خدایان آن‌ها‌را به سنگ های گوشتی تبدیل می کردند چون معتقد بودند که هیچ قسمتی از تن آسمانی نباید زدوده شود. این سنگ ها را که به رنگ های قهوه ای، سیاه و سپید بودند به اسم Onux اسم گذاری کردند.

سنگ اونیکس به رنگ های سیاه و سپید یافت می‌گردد که ولی امروزه اضافه از رنگ سیاه خالص آن به کارگیری می نمایند.

این سنگ برای رهایی از انرژی های منفی و ارتقا تمرکز و تعادل اثر گذار میباشد و تحت عنوان یک حفظ کننده در قبال دیده بد هم استعمال میگردد.

به جهت اینکه رنگ سیاه رنگی میباشد که هیچ گاه از مد نمی افتد شما با داشتن طلا و جواهرات و جواهری با سنگ اونیکس میتوانید مدام آپدیت باشید.

مثال سنگ اونیکس

دستبند طلا جواهرات
مثال دستبند تشکیل‌شده با سنگ اونیکس به وسیله آلبوم ساعتچی