احادیثی از ائمهی اطهار درباره ی خاصیت انگشتر فیروزه



احادیثی از ائمه‌ی اطهار
احادیثی از ائمه‌ی اطهار درباره ی خاصیت انگشتر فیروزه
روایتی از امام رضا (ع) راجع‌به خاصیت انگشتر فیروزه
در روایاتی از امام رضا (ع) آمده میباشد که فردی به امام رضا مراجعه کرد و از نداشتن فرزند به آن حضرت گله و گلایه کرد. امام رضا (ع) به وی فرمود: انگشتری از فیروزه تهیه و تنظیم کن و روی آن دعای “رب لابه لا تذرنی فردا و انت نه الوارثین” را حک کن. با این فعالیت ان شاء الله خداوندی به تو فرزندی سزاوار عطا خواهد کرد.

روایتی دیگر از امام رئوف
همینطور در روایاتی از این امام بزرگوار آمده میباشد که: معبود والا و بزرگ ولایت حضرت علی علیه السلام را بر همه ساکنان طبقات هفتگانه عرش عرضه نمود. او‌لین اشخاصی که به ولایت علی علیه السلام ایمان آورده و ولایت او‌را پذیرفتند، ساکنان طبقه هفتم عرش بودند.

آفریدگار گران قدر و تبارک به خیال این کار لایق آنان عرش هفتم را به آسمان خویش مزین کرد و آراست و آسمان خویش را در اسمان هفتم جای اعطا کرد. آنگاه ساکنان طبقه چهارم بودند که به ولایت حضرت امیر مومنان علی علیه السلام ایمان آورده و ولایت اورا پذیرفتند. آفریدگار هم به خیال و خاطر این فعالیت آنها عرش چهارم را به بیت المعمور مزین کرد و آراست و بیت المعمور را در آن جای بخشید.

ساکنان اسمان عالم نیز افرادی بودند که بعداز ساکنان افق هفتم و چهارم به ولایت حضرت علی اقرار کرده و آن را پذیرفتند. آفریدگار نیز اسمان جهان را با ستارگان آراست و مزین کرد. آن‌گاه طبقات دیگر عرش‌ها ولایت حضرت علی را پذیرفتند. بعد پروردگار ولایت حضرت علی علیه السلام را بر هفت طبقه زمین عرضه نمود. اول جایی از طبقات زمین که ولایت امیر مومنان را عهده دار شد و به آن اقرار کرد، کشور مکه بود.

کوه فیروزه
پروردگار این مملکت را به کعبه مزین کرد و آن را معبد خویش قرار اعطا کرد. پس از مکه مرزوبوم مدینه به علی (ع) ایمان آورد، خدا نیز آنجا را به وجود نازنین فرستاده اکرم (ص) مزین کرد و آراست. آنگاه مملکت کوفه بود که اقرار به ولایت مولای موحدین علی علیه السلام کرد. پروردگار نیز آن جا را به وجود با برکت امیر مومنان مزین کرد و آراست. آن گاه آفریدگار ولایت علی (ع) را بر کوه‌ها عرضه نمود. او‌لین کوه‌هایی که به ولایت امیر مومنان اقرار کرده و شهید شدن دادند سه کوه فیروزه، عقیق و یاقوت بودند. کوه‌هایی که شهادتشان به ولایت امیر مومنان بر عظمت و بزرگی آنها خاطر نشان کرد.

دیگر خاصیت معنوی سنگ فیروزه
از سایر خاصیت معنوی خرید انگشتر فیروزه که در احادیث آمده میباشد می‌اقتدار به استجابت دعا، رفع بی‌نیازی و غربت از فقر، فتح و برد، ساخت فرزند مفید، ارتقا قوت قلب، بدور کننده دردها، گشایش و فراخی سینه و برآورده شدن حاجات اشاره نمود. سنگ فیروزه چند خاصیت نیز دارااست.

به عنوان مثالً هنگامی که قرار میباشد رخداد ناخوشایندی برای شخص پیش آید و یا این که شخص بیمار باشد رنگ فیروزه عوض می شود. گهگاه نیز سنگ فیروزه به مراد محافظت از مالک خویش و مخابره کردن وی از خطرها رخنه‌ برمی‌داراست. در غایت بهتر میباشد با خصوصیت‌های سنگ فیروزه آشنا گردید تا در خرید این سنگ و یا این که انگشتری که نگین سنگ فیروزه داراست غایت توجه خویش را به عمل ببرید.