سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ آمیتیست

خاصیت سنگ آمتیست
خاصیت سنگ آمتیست
تاریخچه :
اسم این کانی و خرید انگشتر فیروزه  از واژه و کلمه ای لاتین به معنای هوشیار ” مست نبودن”برگرفته شده‌است و ریشه در اعتقادوباور یونانیان باستان دارااست که معتقد بودند این سنگ تاثیرات الکل را بی نتیجه می نماید.
یونانیان معتقد بودند که هرگاه آمتیست را به هنگام نوشیدن شراب ذیل گویش بگذارند بازدارنده از مستی میشود. گفته می‌گردد این سنگ بسیار گزینه دقت سنت ولنتاین بوده و سنگ آمتیستی با صورت حکاکی گردیده “کوپید” (خدای علاقه که به‌شکل کودکی عریان مجسم شده‌است) بر گردن می‌آویخته اند. شاید از این روست که امروزه نیز جشن و پایکوبی ولنتاین (روز علاقه) در‌این ماه برگزار می گردد (چهاردهم فوریه -بیست و پنجم بهمن).
آمتیست تحت عنوان جواهر بوسیله مصریان باستان به فعالیت گرفته می گردیده و بر روی آن حکاکی انجام می شده‌است. مهره هایی از آمتیست از قبرهای آنگلوساکسون ها در انگلستان یافت شده‌است.سربازان یونان باستان اعتقاد و باور داشتند سنگ آمتیست سبب مراقبت خونسردی انها گردیده و از آن‌ها درجنگ مراقبت می نماید.

تا قرن 18 به جهت کمیابی سنگ آمتیست این سنگ صرفا به احاطه و کاردینال ها وابستگی داشت واز لحاظ بها با الماس و یاقوت و زمرد برابری می‌کرد اما با کشف معادن گسترده آن مثلا در مرزو بوم برزیل بها آن کاهش پیدا کرد.


خاصیت سنگ آمتیست
خاصیت سنگ آمتیست
دیگر خاصیت معنوی سنگ آمتیست Amethyst :

ساخت تعادل و تهیه و تنظیم چاکرای ششم و هفتم

علامت سعادت

ضد جادو و امواج منفی

به کارگیری جهت مدیتیشن

متعادل کننده جسم و روح

آهسته نصیب

پر‌نور نمودن صورت

الهام قسمت

یاری به در دست گرفتن اذهان منفی

برای امداد به بهبود تمرکز

تقویت سیستم ایمنی

متعادل کردن و شفای همگی چاکراها

ارتقاء کار مغز در سوی راست و کاهش توهم

یاری به ارتقاء بضاعت های کم عقل

تقویت و بسط شهود ، الهام ، شفا

بالا بردن اذهان و آرمان های معنوی

خاصیت سنگ آمتیست
خاصیت سنگ آمتیست
سنگ درمانی آمتیست :
جواهر لاکچری : این سنگ اختصاصی دردهای حوزه‌ راز، میگرن و فشارهای عصبی میباشد و سیستم کلی تن را بهبود می‌دهد همینطور برای بیماری دیابت مفید میباشد. ما‌را در قبال بی خوابی، اضطراب ها و کابوس ها حفظ می نماید. این سنگ عملی کاهنده بر روی فشارهای شریانی داراست و برای نادر خونی و بقیه بیماریها ی خونی مفید میباشد. به کار گیری از آن میتواند امداد به کودکانی باشد که دستخوش حمله های عصبی و خشم میشوند. همینطور امداد بزرگی به بیماران هیستری، سرازیر رنجور، صرع و بقیه بیماری های خل وچل غیر معمولی می نماید. آمتیست رمز گیجه مرتبط با موقعیت دیوانه، اختلالات چشمی و نا هماهنگی های آن را التیام می‌دهد.
برای به کار گیری بهتر از خاصیت متفاوت آن میتوانید تکه ای از سنگ آمتیست را در کناره ای از اتاق یا این که دفتر خویش قرار دهید تا علاوه بر متفرق شدن انرژی های مثبت در محیط و ذهن و روح شما، به تعادل و وقار دست یابید و از تشویش، اضطراب و واهمه، بدور شوید.