سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ امیتیست


هر آنچه در باره سنگ آمیتیست می بایست بدانید
سنگ آمیتیست به جهت داشتن رنگ بنفش از زیباترین کانی ها به حساب آورده می شود. این سنگ را با خدایان باستان و اسطوره های یونانی و حافظه موقت دارای ربط می‌دانند. هم چنین طبق افسانه ها از این سنگ برای دفع شر و طلسم و در جنگها به کارگیری می شده‌است. در طی قرنها از قطعات این سنگ در تاج پادشاهان به یار لعل و یاقوت سرخ به کار گیری می کردند.

سنگ آمیتیست
سنگ زیبای آمیتیست

تاریخچه آمیتیست
اسم سنگ آمتیست و خرید انگشتر فیروزه  از واژه و کلمه یونانی amethystos دریافت گردیده که مفهوم ریشه ای آن ضد مستی میباشد. این اعتقادوباور وجود داشت که در صورتی‌که سنگ آمیتیست را کسی تحت عنوان مدال یا این که دستبند به یاور داشته باشد به مستی مبتلا نمیشود شاید استدلال این اعتقاد و باور رنگ شرابی این سنگ بوده میباشد.

دستبند سنگ آمیتیست
دستبند با سنگ آمیتیست
انگشتر سنگ آمیتیست
انگشتر خوشگل تزیین گردیده با سنگ آمیتیست

بعضا سیاستمداران و احاطه زادگان در زمانه یونان و حافظه موقت باستان یک قطعه از آمیتیست را به خیال و خاطر خاصیت آن در جام شراب خویش قرار می دادند. بعضا دیگر نیز جامی از این کانی برای خویش می ساختند.
سنگ آمیتیست دارنده قدمتی طولانی در فرهنگها و مذهب‌ها گوناگون میباشد.


ویژگی ها سنگ آمیتیست
آمتیست سنگی از خانواده کوارتز، واضح و دارنده رنج 7 در مقیاس ماوس میباشد. رنگ خاص این سنگ به جهت وجود ترکیبات ناخالصی آهن دار هست. اکثر اوقات این کانی به صورت کریستال شش وجهی یافت گردیده و در سیرتکامل سنگهای آذرین و دگرگونی بخصوص گرانیت و گنیس پرورش می نماید.

در رابطه سنگ آمیتیست
ویژگی ها سنگ آمیتیست

آمیتیست کوارتز سیرتکامل ای از آمیتیست میباشد که نوع فشرده ای از کریستال های ریز بنفش فاقد بلورهای درشت میباشد. این نوع اکثر اوقات به صورت متناوب و لایه لایه از سنگ آمیتیست و کوارتز شیری رنگ و به طور ژئود بوده و بیشتر از آن در شغل های هنری یا این که مخلوط مهره های تسبیح استعمال می‌شود. chevron ها نیز مثال هایی پولیش گردیده دارنده خطهای سپید و کوارتز v صورت اند که به نسبت کوچک بوده و فاقد صورت کریستالی می باشند.

اطلاعاتی در رابطه سنگ آمیتیست
آمیتیست کوارتز