سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ های اوپال

بازی رنگ ها در سنگ اپال
اپال و خرید انگشتر فیروزه یک ماده بسیار متداول میباشد که در سراسر دنیا یافت می‌شود. اپال های معمولی فاقد خصوصیت پخش رنگ و بازی رنگ ها می‌باشند به همین خیال و خاطر برخی از عموم از نام potch برای آن استعمال می نمایند. اپال های معمولی دارنده ظاهری بی سابقه میباشند و اکثر زمان ها با کوارتز یا این که گونه های کلسدونی غلط گرفته می گردد که همواره می بایست گزینه دقت قرار بگیرد. مثال های معدود اپال که دارنده تجزیه نور و روشنایی و لعاب رنگی میباشند تحت عنوان سنگ اپال قیمتی شناخته میگردند و بازی رنگ ها در آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار‌است و در‌حالتی که دارنده قابلیت و امکان برش باشند می اقتدار از آنان سنگ های گرانقیمت و ارزشمندی ایجاد. در حالتی که شما دارنده یک سنگ اپال قیمتی باشید میتوانید بازی رنگ ها را در روی ان در سه موقعیت ملاحظه کنید اولا هنگام انتقال منبع نور و روشنایی دوما هنگام جابه جایی سنگ و سوما هنگام تغییر‌و تحول زاویه مشاهده .یک کدام از دارای اسم و رسم ترین سنگ های اپال نوع اتیوپی ان میباشد که می اقتدار کلیه شرایط های بالا را در آن روئت کرد.

طریق ناکامی فروغ در سنگ اپال چه گونه میباشد؟
نصیب هایی از سنگ اپال وجود دارا‌هستند که بازی رنگ ها یا این که به عبارتی تجزیه روشنایی را ساخت می نمایند. سنگ اپال از میلیون ها کره سیلیسی میکروسکوپی تشکیل‌شده میباشد که دارنده یک کانال منظم هستند. این کره ها دارنده اندازه 2/1 میکرونی می‌باشند و تحت عنوان یک کانال انکسار فعالیت می نمایند. با عبور نوروفروغ از این کره ها طیف فروغ و روشنایی متفرق و تجزیه می گردند. اندازه این کره ها و صورت هندسی آنان رنگ و کیفیت نوروفروغ تجزیه گردیده را معلوم می نماید.

تجزیه فروغ اپال
تجزیه فروغ و روشنایی اپال
سنگ اپال در کجا یافت می‌گردد؟
استرالیا در آخرها ده سال 1800 به منابع مهمی از سنگ اپال قیمتی تبدیل شد و در اوایل ده سال 1900 اکتشافات متعددی بوسیله این مرز و بوم انجام گرفت که تا بیش تر از یک قرن سلطه انها بر اپال ادامه داشت. بخشها دارای شهرت استرالیا که دارنده سنگ اپال قیمتی می باشند دربرگیرنده Coober Pedy, Mintabie, Andamooka, Lightning Ridge, Yowah, Koroit, Jundah, Quilpie می‌باشند.

اکتشاف سنگ اپال در مکزیک نیز در آخرها ده سال 1800 ابتدا شد و مکزیک بخاطر داشتن سنگ اپال آتشی در رنگ ها رنگ زرد پر‌نور، نارنجی رنگ و قرمز رنگ معروف شوید. البته قطب اساسی دیگر ساخت سنگ اپال بدون‌شک اتیوپی است که در ده سال 1990 مبادرت به استخراج اپال نمودند و سنگ های اپال های قیمتی و آتشی را روانه بازار کردند و اکنون پرسش پیش امده میباشد که آیا ساخت روبه رویش اپال در اتیوپی قادر است یک معضل پهناور برای رهبری استرالیا باشد؟

بقیه کشورهایی که گونه های اپال های عادی و یا این که با ارزش را ایجاد می نمایند دربرگیرنده :مجارستان، اندونزی، برزیل، پرو، هندوراس، گواتمالا، نیکاراگوئه، اسلواکی و جمهوری تحلیل هستند. همینطور در یک‌سری نکته از آمریکا امریکا نیز اپال کشف و استخراج شده‌است که مشتمل بر ایالت نوادا، اورگان، کالیفرنیا، آریزونا و تگزاس میباشد.