سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عقیق سرخ


سنگ عقیق سرخ چه چیزی است ؟ بها و خاصیت آن
سنگ عقیق سرخ ( عقیق یمنی ) یا این که اسم علمی کارنلین ( Carnelian ) یکی‌از سنگ های خانواده پهناور کلسدونی ها میباشد. عقیق سرخ یا این که کارنلین در واقع شناخته ترین سنگ فی مابین کلسدونی ها میباشد. رنگ این سنگ از زردرنگ-نارنجی رنگ تا قرمز‌رنگ نارنجی رنگ، قرمز رنگ قهوه ای یا این که نارنجی رنگ قهوه ای متغیر میباشد و به طور نصفه روشن تا مات میباشد.
سنگ عقیق سرخ چه می باشد ؟ بها و خاصیت آن


سنگ عقیق سرخ ( عقیق یمنی ) و خرید انگشتر فیروزه یا این که اسم علمی کارنلین ( Carnelian ) یک کدام از سنگ های خانواده وسیع کلسدونی ها میباشد. عقیق سرخ یا این که کارنلین در واقع شناخته ترین سنگ میان کلسدونی ها میباشد. رنگ این سنگ از زرد رنگ-نارنجی رنگ تا قرمز رنگ نارنجی رنگ، قرمز‌رنگ قهوه ای یا این که نارنجی رنگ قهوه ای متغیر میباشد و به طور نصفه واضح تا مات است.

استدلال رنگ زای سنگ عقیق سرخ اکسید آهن میباشد.



سنگ عقیق سرخ تاریخچه ای طولانی دارااست (بیشتراز 4500 سال پیشین از به دنیاآمدن) هنرمندان سومری و مصری از سنگ عقیق قرمز رنگ برای تولید زیورالات به کار گیری می کردند. یونانیان و رومیان باستان از این سنگ برای حکاکی و کنده کاری به کارگیری می کردند. همینطور استعمال از این سنگ تحت عنوان انگشتر مهر بسیار دوست داستنی بوده میباشد.

عقیق سرخ درایران، برزیل، اروگوئه، هند، ژاپن، ماداگاسکار، روسیه و بخش اعظمی از بخش ها و کشورهای متعدد یافت می‌شود.



عقیق های سرخ جانور در بازار کشور‌ایران به نام عقیق های خراسانی و عقیقهای یمنی ( یمانی ) مشهور می‌باشند که اکثری از آنها بهسازی گردیده اند. همان دیگر این عقیق ها رنگ گردیده اند و برای ثبات و یکنواختی رنگشان ذیل حرارت قرار گرفته اند. در پایین مثال هایی از عقیق های سرخ بهسازی گردیده یمنی نشان داده شده‌است.



er

عقیق یمنی بهسازی گردیده



شایسته ترین دسته عقیق سرخ


شایسته ترین جور عقیق سرخ، عقیقی میباشد که تماما طبیعی باشد همان سنگ استخراج گردیده از معدن، پس از برش تراش بخورد و سوای اینکه هیچ فعالیت احیا یا این که بهسازی ای بر روی آن صورت بپذیرد تبدیل به نگین شود. این جور نگین عقیق سرخ به عقیق های سرخ رنگ طبیعی (تماما طبیعی) دارای اسم و رسم می‌باشند و شایسته ترین مثال سنگ عقیق سرخ میباشد. در عقیق های احیا گردیده از یک ماده شیمیایی برای رنگ بخشی به آن مستعمل میباشد و از آنجایی که زیر حرارت قرار گرفته اند استحکام بسیار کمتری نسبت به عقیق های به طور کامل طبیعی دارا‌هستند.



y

عقیق تماما طبیعی یا این که رنگ طبیعی تراش خورده در کمد



عقیق یمنی بهتر میباشد یا این که عقیق های رنگ طبیعی جمهوری اسلامی ایران ؟


همانگونه که گفته شد شایسته ترین دسته عقیق، عقیقی میباشد که تماما طبیعی باشد. از آنجایی که اکثر عقیق های یمنی جانور در بازار آیتم بهسازی قرار گرفته اند به این ترتیب عقیق های به طور کامل طبیعی ( رنگ طبیعی ) کشور ایران به مراتب بهتر از عقیق های یمنی میباشند.